hulp bij dyscalculie

Leer op een creatieve ontspannen manier rekenen

BEGELEIDING OP MAAT

Ik ben Almaz Wijkel, een betrokken creatieve Davis® counselor. In mijn eigen praktijk help ik voornamelijk kinderen die moeite hebben met lezen, rekenen en/of concentratie.

Deze kinderen zijn vaak creatief, denken vaak out of de box en zijn goede probleem oplossers, maar raken in de war van cijfers, getallen en/of sommen.

Misschien zie jij je kind worstelen met maken van het rekenen huiswerk. Misschien oefen je bijna dagelijks met je kind of heb je al hulp gezocht, maar blijven de resultaten achter.

Het doet pijn als je ziet dat je kind zo hard werkt, maar het keer op keer dezelfde fout maakt. Je wilt je kind graag helpen, maar je weet niet hoe.

OOK JIJ WILT HET BESTE VOOR JE KIND

en dat begrijp ik

Als ervaringsdeskundige (ik ben zelf dyslectisch) weet ik als geen ander hoe het is om in de klas niet mee te kunnen komen met de andere kinderen, steeds weer dezelfde fouten te maken, cijfers en getallen blijven verwisselen, de sommen niet binnen de gestelde tijd af te krijgen of in de war te raken tijdens het maken van sommen.

Hoe fijn zou het zijn als jouw kind:

  • leert rekenen en plezier heeft in school
  • makkelijk informatie kan onthouden
  • betere cito´s behaald
  • niet steeds klaagt over hoofdpijn of buikpijn
  • zich kan ontspannen
  • de aandacht langere tijd bij een taak kan houden
  • niet steeds boos wordt als jullie samen lezen

Je kind zal
ervaren dat leren rekenen helemaal niet moeilijk
hoeft te zijn,
als je maar weet hoe het werkt.

EEN COUNSELING

Door aan te sluiten bij de manier van informatie verwerken die past bij mensen met dyscalculie krijgt je kind meer rust in zijn/haar hoofd, waardoor er meer ruimte komt om te leren. Hierdoor zal je kind stappen maken en zal het leren reken steeds makkelijker gaan.

Je kind zal successen gaan ervaren tijdens de counseling, zodat het zelfvertrouwen zal weer groeien.

Stel je eens voor dan je kind:

  • links en rechts niet meer verwisselt
  • kaart kunt lezen
  • klok kan kijken en op tijd komt
  • de rekensommen begrijpt en zijn/haar vingers niet meer nodig heeft
  • zelf naar de winkel kan en zelf durft te betalen in de winkel
  • geen moeite meer heeft met fysieke coördinatie bij sporten of dansen
  • alles in de juiste volgorde kan onthouden

Hoe het werkt

Heel simpel:

We starten met een kennismakingsgesprek. Het is natuurlijk belangrijk dat er van beide kanten een goede klik is.

Daarna plannen we twee intake gespreken, 1 met jou als ouder en 1 met je zoon of dochter.  Tijdens de intake bespreken we waar je kind heel goed in is en wat hij/zij van mij zou willen leren. Samen stellen we de doelen op voor de counseling.

Dan start de begeleiding (counseling). Je kind leert de 3 Davis basis technieken: oriënteren, loslaten en de energiemeter. Zodat je kind zich op een ontspannen manier kan focussen en zijn of haar energie aan kan passen aan de activiteit die gedaan wordt. 

begeleiding bij dyscalculie

"Een rekensom bevat altijd drie stukken informatie. Twee stukken zijn gegeven. Rekenen is alleen maar uitpuzzelen wat het derde stuk informatie is."
Ron Davis

Als de technieken goed zijn ingeoefend gaan we aan de gang met de letters van het alfabet. Hiermee oefen we de 3 basis technieken nog eens extra. Daarna gaan we aan de gang en met belangrijke levenslessen, zoals verandering, oorzaak en gevolg, consequentie, volgorde en tijd.

Na het behandelen van deze levenslessen gaan we aan de gang met rekenoefeningen. Dit doen we stap voor stap en zorgen dat er geen verwarring meer is over cijfers en getallen.

Het tempo van de oefeningen en een deel van de volgorde kan veranderen. Er wordt steeds gekeken, maar dat wat jouw kind nodig heeft en welke doelen hij/zij heeft

We sluiten af met een eindgesprek

 Je kind vertelt dan wat het heeft geleerd en we bespreken hoe jullie thuis verder kunnen gaan. Dit gebeurt altijd in overleg zodat er rekening gehouden kan worden met wat er binnen het gezin haalbaar is. Het is daarbij belangrijk dat een kind voldoende rust en vrije tijd heeft.

Na ongeveer 1 maand komt je kind nog een keertje bij mijn terug, zodat ik vragen kan beantwoorden en evt kan helpen met oefeningen uit het werkboek.

creatieve begeleiding bij dyslexie, dyscalculie en AD(H)D

"Als A gelijk is aan succes, dan is de formule: A = X + Y + Z. X is werk. Y is spel. Z betekent zwijgen."
Albert Einstein

Je krijgt van mij:

  • Een gratis Kennismakingsgesprek, zodat een goed beeld hebt wat het traject inhoud.

  • Intake met ouders (+_1uur), waar in jij je verhaal kwijt kan en kan aangeven waar ik jouw kind mee kan helpen.

  • Intake met het kind (+-1uur), zodat ik kan kijken op welke manier jou kind informatie verwerkt en jouw kind zijn eigen doelen kan stellen

  • 30 uur counseling, die verdeeld is over 6 dagen van 5 uur

  • Dagelijkse terugkoppeling, zodat je weet wat jouw kind bij mij heeft gedaan

  • Een eindverslag, met tips zodat je thuis gericht aan de gang kunt gaan

  • Gesprek op school (+_1 uur) als daar behoefte aan is

  • follow-up (2x 2,5 uur of 1×5 uur)

  • Materialen: werkboek / klei / triggerwoordenboek / kooshballen

Dit hele pakket bied ik aan voor €2500,- euro.
Dit is inclusief de verslagen, eindgesprekken de follow-up dagen en de materialen. Het kan zijn dat er misschien een dag extra nodig is, dit gebeurd in overleg en wordt dan extra inrekening gebracht.

Ik ben natuurlijk ook beschikbaar om al je vragen te beantwoorden tijdens en na het traject. 

De keuze is aan jou!

Niets doen en doorgaan zoals je al deed of een andere weg inslaan. Door de problemen aan te pakken bij de basis, zodat je kind een stevig fundament krijgt om op verder te bouwen.

"RESULTATEN ZULLEN VOORUIT GAAN, DE FOCUS EN HET ZELFVERTROUWEN ZAL GROEIEN"

Je kind bloeit weer op. Komt weer tot zich zelf. En dat is toch wat je wilt?
Dat je kind dat kan bereiken wat past bij zijn of haar potentie.

MAAK NU GRATIS EEN KENNISMAKINGSGESPREK

EN IK VERTEL JE HOE IK JOUW KIND KAN HELPEN.

Testimonials

Onze zoon van 10 is bij Almaz terecht gekomen na 2 eerdere mislukte dyslexie behandelingen. Hij heeft van Almaz het overzicht, vertrouwen, plezier en nieuwsgierigheid terug gevonden naar letters, woorden en inmiddels ook hele zinnen die hij nu leest.

De ontspannen omgeving en de persoonlijkheid van Almaz werkte erg goed bij onze normaal zo drukke actieve zoon.

We raden iedereen aan om voor de Davismethode te gaan want onze zoon snapt nu na de behandeling waar letters voor staan en hoe de taal is opgebouwd. Met deze wijsheid kan hij de letters nu ook toepassen.

Bedankt Almaz,

groeten Jannie, Martijn en Ryan

Ik hoor graag van je!