de Davis® methode

De Gave

In mijn praktijk beeldgaaf werk ik met de Davis® methode. Door deze methode in te zetten help ik mensen met DYSLEXIE, DYSCALCULIE en ADHD controle te krijgen over hun manier van denken, “Beelddenken”.

Door de positieve benadering en de sterke kanten van mensen met dyslexie, dyscalculie en AD(H)D in te zetten kun je de problemen aanpakken. Daar waar ze zijn ontstaan.

Ik zie het dan ook niet als stoornis, maar als gave.

In onze maatschappij maken we veel gebruik van een auditieve manier van communicatie. Daar is ook ons onderwijs systeem op ingericht.
Mensen met dyslexie, dyscalculie en AD(H)D komen in de problemen, omdat ze op een andere manier informatie verwerken.

de davis methode

Beelddenkers:

  • verwerken informatie het beste door middel van beeld (visueel)
  • leggen snel associaties
  • denken ruimtelijk en kunnen in gedachten objecten van alle kanten bekijken
  • nemen waar via alle zintuigen. 
  • zijn snelle denkers. 32 beelden per sec tegen max 5 woorden per sec.

Ik geef je kind een stevige basis, waar je kind zelf verder op kan door bouwen .

"Waarom zelfs hele slimme mensen soms niet kunnen lezen
en hoe ze het kunnen leren"
Ron Davis

3 simpele basistechnieken

Als stevige basis bij de Davis® methode

Door het aanleren van 3 basis technieken krijgt jouw kind grip op zijn/haar manier van informatie verwerken. In mijn praktijk help ik je kind daarbij. Stap voor stap oefenen we deze 3 technieken, zodat jouw kind na een traject ze zelfstandig op ieder gewenst moment kan inzetten. 

Oriëntatie

Door je te oriënteren ben je in staat: 

  • iets van uit een vast punt te bekijken
  • om optimaal en accuraat waar te  nemen
  • om je ontspannen te kunt focussen
  • de oorzaak van verwarring op te sporen

loslaten

Door los te laten kun je:

  • stress reduceren
  • hoofdpijn als gevolg van vasthouden /over concentratie oplossen
  • ontspannen blijven

energie meter

Door middel van een 
energie meter heb je 
controle over:

  • je ervaringen van verandering
    (zoals tijd / snelheid)
  • je interne energie niveau
  • je energie en kun je deze aan de activiteit aanpassen 

"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal." Albert Einstein

Ron Davis

Is de grondlegger van de Davis® Methode

Hij is geboren in Amerika en al op jonge leeftijd bleek hij zich anders te ontwikkelen dan andere kinderen. Hij bleek autistisch, dyslectisch en hoogbegaafd

de davis methode

Als succesvol zakenman en ingenieur ontdekte hij op zijn 38ste dat zijn handschrift onleesbaar werd wanneer hij iets opschreef tijdens het beeldhouwen. Tot op dat moment was hij er vanuit gegaan dat zijn dyslexie veroorzaakt werd door een hersenbeschadiging. Maar dat kon geen wisselende dyslectische symptomen tot gevolg hebben.

Hij kwam er achter dat zijn hersens informatie op een andere verwerken als hij creatief bezig was. Zo kwam hij op het idee dat er misschien iets aan zijn dyslexie te doen was. Zijn handschrift verbeterde in bepaalde omstandigheden. Zou dat ook voor zijn lezen gelden?

Door gebruik te maken van de Davis® methode leer ik jouw kind:

  • grip te krijgen over zijn/haar manier van denken
  • op een ontspannen manier te focussen
  • zijn/haar energie aan te passen aan de activiteiten die hij/zij aan het doen bent.

Hierdoor kun kan je kind niet alleen makkelijker leren  lezen, schrijven, rekenen en/of zich ontspannen concentreren. Maar komt je kind weer tot leren en kan het de informatie die gedeeld wordt in de les makkelijker opnemen.

Wil je weten wat ik voor jou kind kan beteken, plan dan een gratis kennismakingsgesprek.

Resultaat

Een Davis® counseling  levert ook de volgende resultaten:

    • grotere zelfredzaamheid
    • groter gevoel van competentie en autonomie
    • succes ervaringen
    • positieve ontwikkeling van het zelfbeeld
    • vermindering angst in schoolse taken
    • verhoging focus en concentratie