Begeleiding bij

Dyslexie

"Aan de basis van dyslexie ligt een natuurlijke gave, een talent verborgen. De gave van dyslexie is de gave om iets zo te leren dat het helemaal van je zelf wordt."
Ron Davis

begeleiding bij dyslexie

Herken je dit? Je kind:

  • heeft vaak hoofdpijn, buikpijn of wordt duizeling tijdens het lezen
  • raakt in de war van letters, getallen en of woorden.
  • draait bij het lezen lezen en/of schrijven draai en/of woorden om
  • geeft aan dat letters lijken te dansen
  • heeft problemen met scherp stellen tijdens het lezen, maar heeft geen bril nodig.
  • leest en herleest maar begrijpt niet wat hij/zij leest
  • spelt fonetisch en inconsequent.
  • is niet ‘ver genoeg achter’ of ‘zwak genoeg’ voor gerichte hulp.
  • heeft een hoog IQ, maar schooltests zijn mager
  • komt mondeling beter uit de verf dan schriftelijk

Dit zijn een aantal van de 40 gedragskenmerken van mensen met dyslexie of waarbij een vermoeden bestaat van. In mijn begeleiding bij dyslexie sluit ik aan bij de problemen waar jouw kind tegen aanloopt.

Hoe zou het zijn als je kind,

  • een boek of tijdschrift kan lezen zonder misselijk te worden of hoofdpijn te krijgen. 
  • ontspannen kan lezen zonder dat letters over de blz dansen
  • begrijpt wat hij/zij leest 
  • woorden vloeiend kan lezen
  • gewoon mee kunt doen aan de les 
  • op school scores haalt die passend zijn bij de je IQ
  • een verhaal in een keer kunt vertellen, opschrijven zonder steeds over woorden te struikelen
  • met plezier naar school gaat
  • formulieren kan invullen
begeleiding bij dyslexie

Begeleiding bij dyslexie

Tijdens de begeleiding leert je kind:

  • controle te krijgt over zij/haar manier van denken
  • zich op een ontspannen manier te focus.
  • zijn/haar aandacht te richten vanaf een vast punt 
  • hoe je, je energie aan kunt passen aan de activiteit die je aan het doen bent 

Ik sluit aan bij de manier waarop jouw kind het beste informatie verwerkt. Door de problemen aan te pakken, daar waar ze zijn ontstaan. Zullen verschijnselen die kenmerkend zijn voor dyslexie niet langer problemen geven. Samen zorgen we voor een stevige basis van waaruit je kind zelfstandig verder kan. En altijd weer op terug kan pakken. 

Je kind leert vertrouwen op zijn/haar eigen kracht en zijn/haar manier van denken. 

begeleiding bij dyslexie

"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." Albert Einstein

Voordelen

tijdens mijn begeleiding bij dyslexie

  • ontwikkel je een stevige basis, voor de rest van je leven
  • kun je dat wat je geleerd hebt zelfstandig inzetten
  • heb je controle over de symptomen. 
  • loopt een eventuele achterstand niet verder op doordat het een kort intensief traject is

Dus…;
ben jij opzoek naar begeleiding die:

  • de problemen in de basis aanpakt
  • zorgt voor een stevige basis
  • aansluit bij jouw kind en zijn/haar manier van informatie verwerken
  • je kind weer laat vertrouwen op dat wat hij/zij goed kan, beelddenken

Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Met als resultaat dat het zelfvertrouwen weer kan groeien en je kind het niveau kan bereiken dat past bij zijn of haar potentie.

begeleiding bij dyslexie

wat kun je verwachten:

De begeleiding bij dyslexie ziet er als volgt uit: 

  • Als eerste maken we kennis. Ik vind het belangrijk dat het van beide kanten klikt.
  • Daarna volgt er een intake. We bespreken wat er al goed gaat en wat je kind van mij zou willen leren. 
  • Dan start de begeleiding (counseling). Je kind leert de 3 Davis basis technieken: oriënteren, loslaten en de energiemeter. Zodat je kind zich op een ontspannen manier kan focussen. Zijn of haar energie aan kan passen aan de activiteit die hij zij aan het doen is. 
  • Als dat goed is ingeoefend gaan we aan de gang met de letters van het alfabet. We zorgen dat de letters stil komen staan en er geen verwarring meer kan optreden.
  • Daarna leert je kind beelden te maken bij woorden en gaan we aan de gang met leesoefeningen.
  • We sluiten af met een eindgesprek. Je kind vertelt dan wat het heeft geleerd en we bespreken hoe jullie thuis verder kunnen gaan. Dit gebeurt altijd in overleg en er wordt rekening gehouden met wat er binnen het gezin haalbaar is. Het is daarbij belangrijk dat een kind voldoende rust en vrije tijd heeft.
Na de counseling werkt je kind verder met de oefeningen uit het werkboek. Als daar behoefte aan is komt je kind nog een keertje terug.

Ik bied:

  • Kennismakingsgesprek
  • Intake met ouders (1uur)
  • Intake met het kind (1uur)
  • 30 uur counseling (6×5 uur)
  • Dagelijkse terugkoppeling
  • Eindverslag
  • Gesprek op school (1 uur)
  • follow-up (2x 2,5 uur of 1×5 uur)
  • Materialen: werkboek / klei / triggerwoordenboek / kooshballen
  • Hiervoor vraag ik €1875,-

Aanvullend:

  • 12 uur counseling (6×2 uur)
  • Dagelijkse terugkoppeling
  • Eind verslag
  • Gesprek op school
  • Hiervoor vraag ik: €750,-

"Het leven is als het berijden van een fiets. Om je evenwicht te houden, moet je in beweging blijven".
Albert Einstein