Begeleiding bij

dyscalculie

"Een rekensom bevat altijd drie stukken informatie. Twee stukken zijn gegeven. Rekenen is alleen maar uitpuzzelen wat het derde stuk informatie is." Ron Davis

Begeleiding bij dyscalculie

Herken je dit? Je kind:

  • blijft bij het rekenen op zijn/haar vingers tellen
  • geeft aan dan cijfers voor de ogen rond draaien
  • blijft links en rechts door elkaar halen
  • durft niet zelf af te rekenen in de winkel
  • verdwaalt makkelijk en kan geen kaart lezen
  • heeft moeite om de klok te lezen
  • komt steeds te laten en kan tijd niet inschatten
  • lukt het niet om muziek noten te onthouden
  • heeft moeite met fysieke coördinatie bij sporten of dansen
  • blijft volgorde van dingen door elkaar halen

Dit zijn een aantal van de 40 gedragskenmerken van mensen met dyscalculie of waarbij een vermoeden bestaat van. In mijn begeleiding bij dyscalculie sluit ik aan bij de problemen waar jouw kind tegen aanloopt.

Hoe zou het zijn als je kind?

  • links en rechts niet meer verwisselt
  • kaart kunt lezen
  • klok kan kijken en op tijd komt
  • de rekensommen begrijpt en zijn/haar vingers niet meer nodig heeft
  • zelf naar de winkel kan en zelf durft te betalen in de winkel
  • geen moeite meer heeft met fysieke coördinatie bij sporten of dansen
  • alles in de juiste volgorde kan onthoudent
Begeleiding bij dyscalculie

Begeleiding bij dyscalculie

Tijdens de begeleiding leert je kind:

  • controle te krijgt over zij/haar manier van denken
  • zich op een ontspannen manier te focus.
  • zijn/haar aandacht te richten vanaf een vast punt 
  • hoe je, je energie aan kunt passen aan de activiteit die je aan het doen bent 

Ik sluit aan bij de manier waarop jouw kind het beste informatie verwerkt. Door de problemen aan te pakken daar waar ze zijn ontstaan. Zullen verschijnselen die kenmerkend zijn voor dyscalculie niet langer problemen geven. Samen zorgen we voor een stevige basis van waaruit je kind zelfstandig verder kan. En altijd weer op terug kan pakken. 

Je kind leert vertrouwen op zijn/haar eigen kracht en zijn/haar manier van denken. 

Begeleiding bij dyscalculie

"Als A gelijk is aan succes, dan is de formule: A = X + Y + Z. X is werk. Y is spel. Z betekent zwijgen." Albert Einstein

Voordelen

tijdens mijn begeleiding bij dyscalculie

  • ontwikkel je een stevige basis, voor de rest van je leven
  • kun je dat wat je geleerd hebt zelfstandig inzetten
  • heb je controle over de symptomen. 
  • loopt een eventuele achterstand niet verder op doordat het een kort intensief traject is

Dus…;
ben jij opzoek naar begeleiding die:

  • de problemen in de basis aanpakt
  • zorgt voor een stevige basis
  • aansluit bij jouw kind en zijn/haar manier van informatie verwerken
  • je kind weer laat vertrouwen op dat wat hij/zij goed kan, beelddenken

Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Met als resultaat dat het zelfvertrouwen weer kan groeien en je kind het niveau kan bereiken dat past bij zijn of haar potentie.

begeleiding bij dyscalculie en ADHD/ADD

wat kun je verwachten:

Van begeleiding bij dyscalculie

  • Als eerste maken we kennis. Ik vind het belangrijk dat het van beide kanten klikt.
  • Daarna volgt er een intake. We bespreken wat er al goed gaat en wat je kind van mij zou willen leren. 
  • Dan start de begeleiding (counseling). Je kind leert de 3 Davis basistechnieken: oriënteren, loslaten en de energie meter. Zodat je kind zich op een ontspannen manier leert te focussen, zijn of haar energie aan kan passen aan de activiteit die hij zij aan het doen is. 
  • Als dat goed is ingeoefend gaan we aan de slag met belangrijke levenslessen zoals, verandering / consequentie / voor – na / volgorde / tijd. Deze zijn belangrijk om te kunnen rekenen
  • Na de levenslessen starten we met rekenoefeningen
  • We sluiten we af met een eindgesprek. Je kind vertelt dan wat het heeft geleerd en we bespreken hoe jullie thuis verder kunnen gaan. Dit gebeurt altijd in overleg en er wordt rekening gehouden met wat er binnen het gezin haalbaar is. Het is daarbij belangrijk dat een kind voldoende rust en vrije tijd heeft.
Na de counseling werkt je kind verder met de oefeningen uit het werkboek. Als daar behoefte aan is komt je kind nog een keertje terug.

Ik bied:

  • Kennismakingsgesprek
  • Intake met ouders (1uur)
  • Intake met het kind (1uur)
  • 40 uur counseling (8×5 uur)
  • Dagelijkse terugkoppeling
  • Eindverslag
  • Gesprek op school (1 uur)
  • fol;ow-up (2x 2,5 uur of 1×5 uur)
  • Materialen: werkboek / klei /
    triggerwoordenboek / kooshballen
  • Hiervoor vraag ik €2500,-

Na traject:

  • 12 uur counseling (6×2 uur)
  • Dagelijkse terugkoppeling
  • Eind verslag
  • Gesprek op school
  • Hiervoor vraag ik: €750,-