Begeleiding bij

ADHD / add

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

begeleiding bij ADHD / ADD. de davis methode

Herken je dit? Je kind:

  • heeft moeite om op zijn/haar beurt te wachten
  • reageert of doet iets zonder er over na te denken, hij/zij vertoont impulsief gedrag
  • heeft moeite  om op zijn/haar stoel te blijven zitten, heef moeite stil te zitten
  • rent excessief en klauteren overal op
  • komt in de problemen bij het organiseren van werkzaamheden/taken
  • gaat constant over van de ene naar de andere activiteit
  • is snel afgeleid, heeft een korte aandacht spanne
  • droomt vaak weg
  • heeft moeite om zich te concentreren op taken waarvoor langere tijd aandacht nodig is.

Dit zijn een aantal gedragskenmerken van mensen met ADHD / ADD of waarbij een vermoeden bestaat van. ADHD / ADD is een verzamelnaam voor allerlei verschijnselen die te maken hebben met aandachtsproblemen, impulsiviteit en eventueel hyperactiviteit. In mijn begeleiding bij ADHD / ADD sluit ik aan bij de problemen waar je kind tegen aanloopt.

Hoe zou het zijn als? je kind:

  • wel de rust wel heeft om zijn/haar taken te doen
  • niet elke dag de klas op zijn kop zet
  • welkom is op feestjes van andere kinderen
  • zijn/haar aandacht kan richten op zijn/haar taak en deze ook met succes kan afronden
  • niet overal in klimt en zo nu en dan een stil zit
  • rustig aan tafel
  • zich zelfstandig aan kan kleden zonder steeds afgeleid te worden en op tijd naar school vertrekt
begeleiding bij ADHD / ADD

BEGELEIDING BIJ ADHD / ADD

Zorgt er voor dat je kind:

  • controle krijgt over zijn/haar manier van denken.
  • op een ontspannen manier kan focussen.
  • vanaf een vast punt zijn/haar aandacht kan richten een taak.
  • zijn/haar energie kan aanpassen aan de activiteit. 

Ik sluit aan bij de manier waarop jouw kind het beste informatie verwerkt. Door de problemen aan te pakken, daar waar ze zijn ontstaan. Zullen verschijnselen die kenmerkend zijn voor AD(H)D niet langer problemen geven. Samen zorgen we voor een stevige basis van waaruit je kind zelfstandig verder kan. En altijd weer op terug kan pakken. 

Je kind leert vertrouwen in je eigen kracht en zijn/haar manier van denken. 

 

begeleiding bij ADHD / ADD

"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis" Albert Einstein

Voordelen

tijdens mijn begeleiding bij ADHD / ADD

  • ontwikkel je een stevige basis, voor de rest van je leven
  • kun je dat wat je geleerd hebt zelfstandig inzetten
  • heb je controle over de symptomen. 
  • loopt een eventuele achterstand niet verder op doordat het een kort intensief traject is

Dus…;
ben jij opzoek naar begeleiding die:

  • problemen in de basis aanpakt
  • aansluit bij jouw kind
  • zorgt voor een stevige basis
  • je weer leert vertrouwen op dat wat je goed kunt (beelddenken)

Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Met als resultaat dat het zelfvertrouwen weer kan groeien en je kind het niveau kan bereiken dat past bij zijn of haar potentie.

begeleiding bij dyscalculie en ADHD/ADD

wat kun je verwachten:

De begeleiding bij ADHD / ADD ziet er als volgt uit: 

  • Als eerste maken we kennis. Ik vind het belangrijk dat het van beide kanten klikt.
  • Daarna volgt er een intake. We bespreken wat er al goed gaat en wat je kind van mij zou willen leren. 
  • Dan start de begeleiding (counseling). Je kind leert de 3 Davis basistechnieken: oriënteren, loslaten en de energie meter. Zodat je kind zich op een ontspannen manier leert te focussen en zijn of haar energie aan kan passen aan de activiteit die hij zij aan het doen is. 
  • Als dat goed is ingeoefend gaan we aan de gang met belangrijke levenslessen zoals, verandering / consequentie / voor – na / volgorde / tijd. Hierdoor leert je kind inzicht te krijgen in zijn of haar handelen.
  • We sluiten we af met een eindgesprek. Je kind verteld dan wat het heeft geleerd en we bespreken hoe jullie thuis verder kunnen gaan. Dit gebeurd altijd in overleg en wordt er rekening gehouden met wat er binnen het gezin haalbaar is. Het is daarbij belangrijk dat een kind voldoende rust en vrije tijd heeft.
Na de counseling werk je kind verder met de oefeningen uit het werkboek. Als daar behoefte aan is komt je kind nog een keertje terug.

Ik bied:

  • Kennismakingsgesprek
  • Intake met ouders (1uur)
  • Intake met het kind (1uur)
  • 40 uur counseling (8×5 uur)
  • Dagelijkse terugkoppeling
  • Eindverslag
  • Gesprek op school (1 uur)
  • follow-up (2x 2,5 uur of 1×5 uur)
  • Materialen: werkboek / klei /
    triggerwoordenboek / kooshballen
  • Hiervoor vraag ik €2500,-

Na traject:

  • 12 uur counseling (6×2 uur)
  • Dagelijkse terugkoppeling
  • Eind verslag
  • Gesprek op school
  • Hiervoor vraag ik: €750,-

"Het leven is als het berijden van een fiets. Om je evenwicht te houden, moet je in beweging blijven".
Albert Einstein